Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Παρασκευή, 7 Φεβρουαρίου 2020

ΣΚΟΤΩΝΟΝΤΑΣ ΤΟΥΣ ΝΤΡΙΜΠΛΑΔΟΡΟΥΣ















   Κάποτε τα παιδιά είχαν την ελευθερία του παιχνιδιού.Οπουδήποτε μπορούσαν να χαρούν το παιχνίδι,δύο ομάδες,διαφορετικές ηλικίες,χωρίς πολλούς κανόνες,χωρίς πίεση από προπονητή-γονείς.
Κάποτε είχαμε το ποδόσφαιρο της αλάνας,όπου τα παιδιά διασκέδαζαν πραγματικά,είχαν φαντασία
-πρωτοβουλία-δημιουργικότητα,έπαιζαν με κάθε ευκαιρία στα σχολεία,στους δρόμους,έκαναν όνειρα.Οι χώροι που έπαιζαν ήταν γεμάτοι πέτρες,λάσπες και χώματα,χωρίς παπούτσια και καλές μπάλες.Πολλά ποδοσφαιρικά ταλέντα ανδρώθηκαν ποδοσφαιρικά στους δρόμους παίζοντας με τους φίλους τους,έχοντας την μπάλα στα πόδια τους ντριμπλάροντας όταν ήθελαν αυτοί,πάσαραν,
σκόραραν,χωρίς να τους δίνει κάποιος συμβουλές και οδηγίες.Όλα τα παιδιά συμμετείχαν στο
παιχνίδι-διασκέδαζαν-καβγάδιζαν.Μάθαιναν να χειρίζονται την μπάλα με ένστικτο και εφευρητικότητα.Υπάρχει διαφορά σε έναν παίκτη που διδάσκεται πως να παίξει σε σχέση με έναν
παίκτη που μαθαίνει από μόνος του να παίζει,να έχει ελευθερία στις κινήσεις του,να δοκιμάζει συνέχεια καινούρια πράγματα,να χτυπάει την μπάλα με διαφορετικά σημεία του ποδιού,να κάνει
λάθη.
  Σήμερα γεμίζουμε το γήπεδο με πιατάκια,κώνους,σκάλες συντονισμού,εμπόδια και διάφορα άλλα
υλικά που θεωρούμε ότι βοηθούν στην εκμάθηση του ποδοσφαίρου και την εξέλιξη των παικτών.
Υπάρχει ποτέ περίπτωση να συναντήσουμε κώνο σε πραγματικό παιχνίδι;
Σήμερα κάνουμε προπόνηση εστιάζοντας στο αποτέλεσμα του αγώνα.Δημιουργούμε τυποποιημένες
ασκήσεις που δεν έχουν συγκεκριμένο στόχο μάθησης.Άρα χαμένος χρόνος μάθησης.Απαγορεύουμε
τα παιδιά να ντριμπλάρουν και να παίζουν μόνο πάσες με μία επαφή.Να παίζουν γρήγορα και αποτελεσματικά=νίκη.Στο μυαλό των προπονητών-γονιών κυριαρχεί η σκέψη:
ΝΙΚΗ=ΕΠΙΤΥΧΙΑ
ΗΤΤΑ=ΑΠΟΤΥΧΙΑ
Ακόμα και τα παιδιά που έχουν κάποια ιδιαίτερα χαρακτηριστικά στον χειρισμό της μπάλας δεν τα
αφήνουμε να προσπαθήσουν,να πάρουν πρωτοβουλία,να έχουν φαντασία.
Δημιουργούμε ρομπότ!!!!
Λέμε συνέχεια στα παιδιά να παίζουν σε συγκεκριμένες θέσεις να προσέχουν τα αμυντικά τους
καθήκοντα,πότε να πασάρουν,να ντριμπλάρουν,να σκοράρουν,χωρίς να χρειάζονται να σκέφτονται οι ίδιοι για τον ευατό τους.Το ΠΑΙχνιΔΙ είναι ο καλύτερος δάσκαλος-προπονητής.
Αφήνουμε τα παιδιά να ρυθμίζουν οι ίδιοι το παιχνίδι.Να έχουν ελευθερία,δημιουργικότητα,
φαντασία.Έτσι ώστε να αναπτύξουν τεχνικές δεξιότητες,να αποκτήσουν αυτοπεποίθηση και να τους βοηθήσουμε να βελτιώσουν τη δυνατότητα λήψης απόφασης μόνοι τους και να αυξήσουν την ταχύτητα σκέψης τους σε καταστάσεις,όπως το παιχνίδι.
Τέλος θα κλείσω με δύο ερωτήσεις....

1)Υπάρχει σωστός τρόπος  ή λανθασμένος τρόπος μάθησης;
2)Άρα τυπική μάθηση ή δημιουργική;

                                                                                                     Φούντας Κων/νος
                                                                             Υπεύθυνος Σχολής ποδοσφαίρου΄΄Φίλιππος Θέρμης΄΄
                                                                                               Filippos Soccer School
                                                           

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου